Hva er en kampanje?

Markedsføring Strategi
Kampanje er et av de mest brukte kommunikasjonstiltakene . Det er en utmerket måte å differensiere innhold og tiltrekke seg nye kunder på. Likevel er det en rekke fallgruver du må styre klar av i utformingen av en kampanje, for å unngå at den gjør mer vondt enn godt.
Les mer

Google Analytics 4 – fra klikk til komplekse kundereiser

Web
Idet vi akkurat har sagt farvel til vår barndomshelt, Internet Explorer, er det bare gjøre seg klar til neste avskjed: Universal Analytics skal snart få løpe fritt på de evige jaktmarker. Men opp fra asken kommer heldigvis en føniks. Neida, det er Google Analytics 4 som reiser seg.
Les mer

Hvilken versjon er den beste? En kort innføring i A/B-testing

Innhold Web
Som med alt annet, kan A/B-testing virke overveldende. Hva bør du begynne å teste, for eksempel? Og over hvor lang tid? Fortvil ikke, det finnes retningslinjer du kan følge for å sikre at du utformer effektive tester.
Les mer

B2B-markedsføring – den lange reisen

Inbound Markedsføring
Å markedsføre til bedrifter, B2B, krever en helt annen tilnærming enn B2C, som er å markedsføre til individuelle kunder. Forskjellene ligger i valg av strategi og tiltak, samt hvordan du skal henvende seg til målgruppen.
Les mer

JuhUU, tilgjengelighetserklæring må snart på plass

Brukeropplevelse Design Web
Fra og med 1. februar 2023 må alle virksomheter innen offentlig sektor ha publisert en tilgjengelighetserklæring på sine nettsteder og apper.
Les mer

Slik reduserte vi det digitale klimaavtrykket til Dele med over 900%

Bærekraft Web
Dele er et bildelingskollektiv finansiert og eid av medlemmene. De har fokus på å få ned bilbruken samtidig som de tilbyr et rimeligere og mer solidarisk alternativ til bileierskap. Derfor var det viktig at de nye nettsidene også gjenspeilte fokuset på klima og miljø. 
Les mer

Tjenestedesign – gjør kjedelige ting gøyere

Design
Du trodde kanskje design var noe taktilt som du kunne se og ta på? Nei da, design kan også være usynlig! Tjenestedesign er, som navnet tilser, design av tjenester – og er en type design må oppleves.
Les mer

6 grunner til at LinkedIn må inn i innholdsstrategien din

Inbound Markedsføring Strategi
LinkedIn har blitt kåret til den beste sosiale mediekanalen for å hjelpe organisasjoner og bedrifter å nå sine spesifikke mål. Derfor kan LinkedIn være avgjørende for en strategisk, målbasert tilnærming til innholdsmarkedsføring.
Les mer

CRM-hvafornoe?

HubSpot Inbound Markedsføring
CRM bør være en sentral del av enhver bedrift eller organisasjon som er i direkte kontakt med kunder. Brukt riktig, er det et genialt verktøy for å effektivisere og optimalisere den mellommenneskelige kommunikasjonen.
Les mer

Slik kan KPI hjelpe deg å nå målene dine

Markedsføring Strategi
Underveis i alle prosjekter gjøres det evalueringer. Key Performance Indicator (KPI) er et gunstig verktøy for å måle effektivitet, progresjon, og om du er på vei til å nå målene dine.
Les mer

Alt du trenger å vite om kommunikasjonsstrategi

Inbound Markedsføring Strategi
Kommunikasjonsstrategi fungerer som en systematisk tilnærming for å planlegge, utvikle og optimalisere kommunikasjonen rettet mot dine målgrupper.
Les mer

Marketing automation kan løse disse problemene for deg

HubSpot Inbound Markedsføring
Marketing automation (MA) brukes for å forenkle, forbedre og effektivisere kjøpsreisen fra start til slutt. Med en MA-programvare automatiseres markedsføringsprosessene. Endelig kan du slippe å gjette eller følge magefølelsen.
Les mer

8 triks for å skrive klikkbare overskrifter

Innhold Web
Har du skrevet en artikkel med rent gull, vil du at folk skal lese den. Men selv om artikkelen din er søkbar og har god rangering på Google, er du avhengig av at leseren blir fristet til å klikke seg inn på saken. Da trenger du en overskrift som er catchy og selgende.
Les mer

Hva er en markedsplan?

Markedsføring Strategi
En markedsplan er et grunnleggende element for enhver bedrift. Å utarbeide markedsplanen kan virke som et omfattende arbeid, men verktøyet du sitter igjen med er gull verdt for markedsavdelingen din.
Les mer

Markedsaktiviteter i inbound marketing

Inbound Markedsføring
Inbound marketing handler om å skape verdi for kundene dine gjennom hele kjøpsprosessen, fra de oppsøker nettsiden din til de har kjøpt produktet eller tjenesten du selger.
Les mer

Ny visuell identitet? Dette må du vite.

Design
Har du tenkt på at kundene dine har en formening om merkevaren din allerede før du prøver å selge dem noe?
Les mer

UX, UI og UU – la oss bygge et hus

Brukeropplevelse Web
Begreper som UX, UI og UU hører vi ofte om, men hva handler de egentlig om? Det første først: UX står for user experience, UI står for user interface og UU for universell uforming.
Les mer

Bedriftsblogging

Inbound Markedsføring
I inbound marketing er vi opptatt av å tilby nyttig og relevant innhold gjennom hele kundereisen. Kundereisen er den prosessen vi går gjennom når vi skal kjøpe et produkt eller en tjeneste, fra vi oppsøker en nettside til vi har kjøpt produktet eller tjenesten.
Les mer

Hva er design thinking?

Design Design thinking Strategi
Design thinking er en brukerorientert og prototypedrevet metodikk som plasserer brukerne og deres behov i sentrum når nye løsninger blir utviklet. Tradisjonelt har nye løsninger blitt utviklet med utgangspunkt i en idè eller et ønske fra en bedrift. I design thinking snur vi på dette og utvikler nye løsninger med utgangspunkt i det reelle behovet til brukerne.
Les mer

Hva koster HubSpot?

HubSpot Inbound Markedsføring
HubSpot er en verdensledende markedsførings- og salgsplattform bygget rundt inbound marketing. HubSpot består av flere moduler, og hver modul består av flere prisnivåer. HubSpot har med andre ord moduler basert på pris og behov, men hvor mye koster egentlig de ulike modulene og hvilke funksjoner får du?
Les mer

Hva er HubSpot?

HubSpot Inbound Markedsføring
HubSpot er en verdensledende markedsførings- og salgsplattform bygget rundt inbound marketing. Inbound-metodikken handler om å tiltrekke besøkende, engasjere leads og begeistre kunder, og HubSpot den beste måten å jobbe med inbound på.
Les mer

Innholdsdesign – hvorfor ingen leser det du skriver

Brukeropplevelse Web
Hvordan skal du få folk til å lese det du skriver? Det hjelper lite å skrive lange tekster om produktet ditt dersom det er ingen som gidder å lese det. Vi ser på hvilke virkemidler som skal til for å få flest mulig til å få med seg mest mulig.
Les mer

Du er ikke så interessant som du tror: Derfor driter folk i Snapchat-filteret ditt

Brukeropplevelse Markedsføring
Snapchat-geofilter er en genial måte å nå ut til folk som befinner seg innenfor et spesifikt geografisk område på, men du kan ikke bare kline opp logoen din og forvente at tusenvis skal begynne å bruke filteret ditt.
Les mer

Personas – slik finner du idealkunden din

Strategi Web
Alle vellykkede kampanjer og merkevarer har én ting til felles: en dyp innsikt i og kjennskap til målgruppen de henvender seg til. For å skape et budskap som virkelig treffer, må vi først vite hvem det er vi skal treffe og hvilke verktøy og kanaler som er mest effektive. Vi må rett og slett gjøre et skikkelig stykke research.
Les mer

Hva er inbound marketing?

Inbound Markedsføring Strategi
Inbound markedsføring handler om å bruke markedsføringsbudsjettet ditt på en smartest mulig måte ved å skape opplevelser som gir verdi til kundene dine og samtidig hjelper bedriften din med å vokse.
Les mer

SEO-sjekkliste for nettstedet ditt

Søkemotoroptimalisering Web
Finner kundene dine deg? Et søkemotoroptimalisert nettsted sørger for at du dukker opp når kundene søker etter produktet eller tjenesten du leverer. Vi har laget en praktisk sjekkliste du kan bruke for å sjekke om nettstedet ditt er optimalisert for søkemotorene.
Les mer

Nytt nettsted? Her er 5 ting du må vite.

Redesign Strategi Web
Da var tiden her igjen. Årene har gått og nettstedet trenger sårt en oppdatering. Men hvor skal du begynne, og hva skal du prioritere? Vi har samlet 5 tips som hjelper deg med å planlegge et redesign av nettstedet ditt. 
Les mer

10 tips for å lykkes med julehandelen

E-handel Markedsføring
Julehandelen er rett rundt hjørnet og vi deler noen gode tips for hvordan du best lykkes i julestria.
Les mer