Dele

Dele (Bildeleringen)

Komplett rebranding
for Bildeleringen

VÃ¥r rolle

Rebranding, strategisk rådgivning, digital markedsføring, design og utvikling av nettsted, filmproduksjon

Teknologi

WordPress, Meta, Google Ads 

Nettsted: dele.no

Rebranding for å møte økt konkurranse

Stadig flere har fått øynene opp for fordelene med å dele fremfor å eie bil (vi bruker det selv!). Men Bildeleringen var ikke alene om å tilby bildeling lengre, og der man tidligere hadde hatt en stødig vekst ved hjelp av jungeltelegrafen, så man et behov for å ta grep for å møte den økende konkurransen.

Ved Ã¥ analysere konkurransen, kartlegge mulighetene i markedet og legge en solid rebranding-strategi  fornyet vi merkevaren og Bildeleringen ble til Dele.

Vi har utviklet visuell identitet, stilguide for språk og tone og nettsted. Vi har produsert innhold, bygget markedsføringsstrategi , produsert video og kjørt kampanjer.

Resultatet etter et halvt år er en betydelig økning i nye innmeldinger på hele 76% i toppmåneden.

For Dele står bærekraft og miljø sentralt i alt de gjør. Derfor var det viktig at også nettsidene reflekterte dette. Vi reduserte det digitale klimaavtrykket til Dele med over 900%.

Les hvordan vi gjorde det

Aimy
Identitet, web, inbound marketing 

Baker Brun 
Web, grafisk design