Posten Norge / Bring

E-handel // Magento // Utvikling

​Vi utviklet en Magento-integrasjon for lagerstyring som kommuniserer direkte mot Posten Norge sine systemer. 

Oppgaven

​Posten Norge og Bring ville øke sin satsing innen netthandel, og lanserer i løpet av 2018 en standardisert og effektiv lagertjeneste for nettbutikker, der Posten Norge håndterer både varemottak og -utsendelser.

De trengte en solid samarbeidspartner som kunne utvikle og gjøre integrasjonen tilgjengelig for både Magento 1 og 2.

Prosessen

​I kartleggings- og planleggingsfasen fant vi ut at det viktigste for lagerstyring er god kontroll og oppdatert oversikt over varelageret. Vi hadde derfor fokus på dette fra starten av, og fikk på plass en integrasjon som sørger for at lagerstatus alltid er oppdatert for alle varer i hele nettbutikken. Slik sikrer vi også at sluttkundene får en god opplevelse.

Integrasjonen muliggjør også automatisk utsendelse av varer, noe som bidrar til å holde administrasjonskostnadene nede. Perfekt for små og mellomstore butikker som ønsker en sømløs opplevelse for sine kunder og en effektiv og kostnadsbesparende lagerløsning.

Magento 2 – Offisiell Bring-modul

Bring-modulen er helt gratis og kan fritt benyttes av alle Magento 2-nettbutikker.

Last ned modulen

Resultatet

​Resultatet ble en integrasjon som sikrer effektiv og enkel drift av nettbutikker. Dette åpner for at butikkene kan fokusere på å selge, og delegere lager- og spedisjon til Posten Norge og Bring på en enkel og god måte.

Kombinert med en tidligere modul vi også har utviklet for Posten, som inneholder oppslag og sanntidsberegning av fraktkostnader basert på hver enkelt vare som bestilles, muliggjør dette en fullstendig automatisering av alle lager- og forsendelsesprosessene.

Integrasjonen er i en pilotfase. Foreløpige tilbakemeldinger er veldig positive, og vi satser på full lansering høsten 2018.

Nok prat. La oss
komme i gang.

Gi oss en lyd, så tar vi en kopp kaffe og prater om mulighetene dine.