Digital markedsføring // konverteringsoptimalisering

Adams Matkasse

Adams Matkasse ville vinne tilbake kunder som hadde deaktivert abonnementet sitt. Vi utviklet spesialtilpassede landingssider og optimaliserte for konverteringer.

Oppgaven

Mange kunder deaktiverer matkasse-abonnementet sitt over sommeren på grunn av feriering. Adams Matkasse skulle kjøre en winback-kampanje via nyhetsbrev rettet mot disse tidligere kundene.

De hadde en løsning fra før, men mistenkte at forbedringspotensialet var stort. Vi fikk derfor i oppgave å lage det som gjengen i Adams Matkasse etter hvert begynte å kalle «konverteringsmaskinen».

Prosessen

Prinsippet bak å optimalisere for konverteringer er ganske enkelt. Det handler rett og slett om å gjøre prosessen så enkel og friksjonsfri som mulig.

Vi utviklet derfor en landingsside som hentet informasjon om den enkelte kunde og tilpasset innholdet på siden til de, slik at de fikk en skreddersydd opplevelse og pris.

Ved å ha få steg og forhåndsutfylte felter gjorde vi det lekende lett for tidligere kunder å fornye abonnementet sitt.

Resultatet

Resultatet ble en landingsside som økte antallet konverteringer via nyhetsbrev med over 50 % i forhold til den gamle løsningen. En vaskeekte konverteringsmaskin med andre ord.