Fjordtind Hotels

Merkevare og identitet // web // markedsføring

Vi har utviklet merkevare, identitet og nettsted til Fjordtind Hotels – en ny hotelkjede med 3 hoteller i Hardangerfjorden.

Oppgaven

Fjordtind Hotels er en nyoppstartet hotellkjede med rutinerte og engasjerte folk i spissen. De trengte «alt» – navn, visuell profil, markedsføring og nettsted. De ønsket samtidig å modernisere og spisse uttrykket til hotellene og samle de under én og samme merkevareidentitet.

Prosessen

Vi startet helt «fra scratch» og gjorde et dypdykk i Hardangers natur, kultur og historie. Vi besøkte hotellene og workshoppet og fordypet oss i bøker, kunst og kulturtradisjoner.

Vi dannet oss fort et bilde av et sted med rike tradisjoner og matkultur som byr på mektige naturopplevelser, et sted som rett og slett er Norge på sitt vakreste. Naturen, de mange aktivitetsopplevelsene og matkulturen ble en sentral del av arbeidet videre.

Resultatet

En unik, tydelig og elegant identitet som uttrykker essensen av Hardanger med fjord, fjell og blomstring. Vi utviklet også ytterligere to merkevarekonsept i Explore og Taste Hardanger. To nye merkenavn som er ment å samle de lokale tilbdyrene og aktørene i Hardanger under et felles konsept og tilby tilreisende en et mer helhetlig tilbud.

Nok prat. La oss
komme i gang.

Gi oss en lyd, så tar vi en kopp kaffe og prater om mulighetene dine.