Fjordtind Hotels
Fjordtind Hotels
Merkevare, identitet og nettsted til en ny hotellkjede med tre hoteller i Hardanger.
VÃ¥r rolle
Utvikling av visuell identitet, nettsted og markedsmateriell, innholdsproduksjon, strategisk rådgivning, digital markedsføring, foto og video
Teknologi
WordPress, Google Ads
Merkevare, identitet og nettsted
Vi har utviklet merkevare, identitet og nettsted til Fjordtind Hotels – en ny hotellkjede med 3 hoteller i Hardangerfjorden.
Fjordtind Hotels er en nyoppstartet hotellkjede med rutinerte og engasjerte folk i spissen. De trengte «alt» – navn, visuell profil, markedsføring og nettsted. De ønsket samtidig å modernisere og spisse uttrykket til hotellene og samle de under én og samme merkevareidentitet.
Vi startet helt «fra scratch» og gjorde et dypdykk i Hardangers natur, kultur og historie. Vi besøkte hotellene og workshoppet og fordypet oss i bøker, kunst og kulturtradisjoner.
Vi dannet oss fort et bilde av et sted med rike tradisjoner og matkultur som byr på mektige naturopplevelser, et sted som rett og slett er Norge på sitt vakreste. Naturen, de mange aktivitetsopplevelsene og matkulturen ble en sentral del av arbeidet videre.
Tina VÃ¥tvik Olsen
Driftsdirektør, Fjordtind Hotels
«Markant har vært en tett partner siden oppstarten av kjeden. Forståelsen for hva vi som kunde ønsker har vært meget god, og vi er meget fornøyd med leveransen på alle parametere. Kreative, løsningsorienterte og kundeorienterte er stikkord for vårt samarbeid. Anbefales på det varmeste.»
Essensen av Hardanger
En unik, tydelig og elegant identitet som uttrykker essensen av Hardanger med fjord, fjell og blomstring.
Vi utviklet også ytterligere to merkevarekonsept i Explore og Enjoy Hardanger. To nye merkenavn som er ment å samle de lokale tilbyderne og aktørene i Hardanger under et felles konsept og tilby tilreisende et mer helhetlig tilbud.
En unik, tydelig og elegant identitet som uttrykker essensen av Hardanger med fjord, fjell og blomstring.