Dele
Dele (Bildeleringen)
Komplett rebranding
for Bildeleringen
VÃ¥r rolle
Visuell identitet
Strategisk rådgivning
Digital markedsføring
Design og utvikling av nettsted
Filmproduksjon
Rebranding for å møte økt konkurranse
Stadig flere har fått øynene opp for fordelene med å dele fremfor å eie bil (vi bruker det selv!). Men Bildeleringen var ikke alene om å tilby bildeling lengre, og der man tidligere hadde hatt en stødig vekst ved hjelp av jungeltelegrafen, så man et behov for å ta grep for å møte den økende konkurransen.
Ved å analysere konkurransen, kartlegge mulighetene i markedet og legge en solid rebranding-strategi fornyet vi merkevaren og Bildeleringen ble til Dele.
Vi har utviklet visuell identitet, stilguide for språk og tone og nettsted. Vi har produsert innhold, bygget markedsføringsstrategi , produsert video og kjørt kampanjer.
Resultatet etter et halvt år er en betydelig økning i nye innmeldinger på hele 76% i toppmåneden.













For Dele står bærekraft og miljø sentralt i alt de gjør. Derfor var det viktig at også nettsidene reflekterte dette. Vi reduserte det digitale klimaavtrykket til Dele med over 900%.
