Hva koster HubSpot?

Tid å lese: 8 minutter

HubSpot er en verdensledende markedsførings- og salgsplattform bygget rundt inbound marketing. HubSpot består av flere moduler, og hver modul består av flere prisnivåer. HubSpot har med andre ord moduler basert på pris og behov, men hvor mye koster egentlig de ulike modulene og hvilke funksjoner får du?

Gratisversjon av HubSpot

HubSpot består som nevnt av flere moduler:

  • HubSpot Marketing Hub
  • HubSpot Sales Hub
  • HubSpot Service Hub

HubSpot leverer et fullverdig CRM-system gratis samt gratisversjoner av hver modul. Gratis-versjonene gir deg tilgang på grunnleggende markedsførings-, salgs- og kundeserviceverktøy, men med begrensninger. Med gratisversjonene av HubSpot får du tilgang på funksjoner som:

  • CRM-systemet til HubSpot
  • E-postutsendelser og nyhetsbrev
  • Sporing- og varslingsverktøy av e-postutsendelser
  • Planleggingsverktøy for møter
  • Live chat og chatbots

Relatert artikkel: Hva er HubSpot?

I alle gratisversjonene vil brandet til HubSpot være synlig på nettsiden din, i e-postutsendelsene dine og liknende. Brandet deres blir imidlertid fjernet hvis du oppgraderer til en av de betalte versjonene av HubSpot.

Det skal nevnes at de fleste bedrifter nok har et behov som strekker seg utover gratisversjonene av HubSpot, men dette kan være et godt sted å starte hvis du ønsker å teste plattformen før du bestemmer deg for om du skal gå til innkjøp.

Hvor mye koster egentlig HubSpot?

Hver modul har tre lisensnivåer:

  • Starter
  • Professional
  • Enterprise

De tre lisensnivåene avhenger av antall aktive kontakter du har i databasen, og hvilke funksjoner du har behov for. Starter passer gjerne for mindre bedrifter som ønsker å prøve ut HubSpot for å sjekke om inbound marketing er noe for dem. Professional er ment for bedrifter som ønsker å virkelig satse på inbound marketing, mens Enterprise er ment for større, gjerne internasjonale bedrifter hvor inbound marketing utgjør kjernen av markedsføringsaktivitetene.

Ønsker du derimot tilgang på alle modulene kan du kjøpe dem samlet med Growth Suite som gir deg 25 % rabatt på den samlede prisen på de ulike modulene.

HubSpot Marketing Hub

Med HubSpot Marketing Hub har du som markedsfører alt du trenger for å jobbe effektivt og målrettet med inbound marketing.

Starter koster $ 50 i måneden, Professional koster $ 800 i måneden og Enterprise koster $ 3,200 i måneden. Prisen inkluderer 1000 kontakter i databasen for Starter og Professional og 10 000 kontakter i databasen for Enterprise. Prisen stiger med $ 50 for hver 1000 kontakter utover lisensnivået du betaler for.

Funksjoner i Marketing Starter

I Marketing Starter kan du enkelt spore besøkende på nettsiden din, og få tilgang på funksjoner som:

  • Rapporter og dashboards
  • E-postmarkedsføring
  • Listesegmentering

Funksjoner i Marketing Professional

I Marketing Professional har du alle verktøy du trenger for å drive med inbound marketing, og gir deg tilgang på funksjoner som:

  • Markedsautomasjon
  • Smart innhold
  • Bedriftsblogg

Funksjoner i Marketing Enterprise

I Marketing Enterprise får du tilgang på detaljerte rapporter på markedsaktiviteter, og funksjoner som:

  • Single sign-on
  • Prediktiv lead scoring
  • Skreddersydd rapportering

HubSpot Sales Hub

Med HubSpot Sales Hub kan du som selger enkelt holde oversikt over kundeaktiviteter og salgsprosesser.

Starter koster $ 50 i måneden, Professional koster $ 500 i måneden og Enterprise koster $ 1,200 i måneden. Prisen inkluderer én bruker for Starter, fem brukere for Professional og ti brukere for Enterprise. Prisen stiger med $ 50 per bruker utover lisensnivået du betaler for.

Funksjoner i Sales Starter

I Sales Starter har du de mest grunnleggende verktøyene du trenger for å systematisere salgsprosessen, og tilgang på funksjoner som:

  • Sporing av e-postutsendelser og varsling ved åpninger
  • Ringe leads direkte fra kontaktkortet
  • Planleggingsverktøy for møter

Funksjoner i Sales Professional

I Sales Professional får du automatisert salgsprosessen med funksjoner som:

  • Automasjon av salgsprosesser
  • Personlige 1:1-videoer
  • Lead scoring

Funksjoner i Sales Enterprise

I Sales Enterprise får du tilgang på detaljerte rapporter på inntekt, og tilgang på funksjoner som:

  • Transkripsjon av telefonsamtaler
  • Automatikk rundt godkjenning av tilbud
  • E-signatur på kontraktutsendelser

HubSpot Service Hub

Med HubSpot Service Hub har du som kundebehandler alle verktøy du trenger for å kommunisere med, og videreutvikle forholdet til, kundene.

Starter koster $ 50 i måneden, Professional koster $ 400 i måneden og Enterprise koster $ 1,200 i måneden. Prisen inkluderer én bruker for Starter, fem brukere for Professional og ti brukere for Enterprise. Prisen stiger med henholdsvis $ 50, $ 80 og $ 120 per bruker utover lisensnivået du betaler for.

Funksjoner i Service Starter

I Service Starter får du tilgang på verktøy som knytter kontakt med kundene dine, og tilgang på funksjoner som:

  • E-postmaler
  • Oppringning via kundekort
  • Møtebooking

Funksjoner i Service Professional

I Service Professional kan du automatisere kundestøttefunksjoner i tillegg til funksjoner som:

  • Personlige 1:1-videoer
  • Kunnskapsdatabase
  • Kundetilfredshetsundersøkelser

Funksjoner i Service Enterprise

I Service Enterprise får du tilgang på smarte måter å svare kundene dine på, og tilgang på funksjoner som:

  • Single sign-in
  • Innebygde manuskripter
  • Sporing av svartid

HubSpot CMS

HubSpot har også utviklet sitt eget CMS som er inkludert i Enterprise og mulig å kjøpe som tilleggsmodul i Starter og Professional. Du kan også kjøpe HubSpot CMS som et frittstående produkt. Publiseringssystemet til HubSpot starter på $ 300 i måneden.

Med publiseringssystemet til HubSpot kan du lage konverterende nettsider med funksjoner som:

  • Responsive og mobiltilpassede nettsider
  • Smart innhold
  • Handlingsdrivere og skjemaer

Hvilken modul passer for din bedrift?

En investering i HubSpot er en investering i inbound marketing. Hvilken modul som passer best for din bedrift, kommer an på hva du ønsker å oppnå. Dersom du ønsker å sjekke ut om inbound marketing er noe for deg kan Starter være et fint utgangspunkt. Ønsker du derimot å satse på inbound marketing og få mest ut av denne metodikken er Professional eller Enterprise svært gode verktøy for å gro kundemassen.

Ønsker du flere gode råd?

Kontakt oss i dag