Vestbo BBL

Merkevare og identitet // Web

Vestbo ble stiftet i 1946 og er det lokale boligbyggelaget på Vestlandet med 27 000 medlemmer og 15 000 boliger under forvaltning. Dette krever god kommunikasjon fra start til slutt.

Oppgaven

Vestbo hadde et nettsted som var modent for oppussing og ønsket en løsning med brukervennlighet i fokus. Vi satte i gang med analysearbeid og brukertesting for å bedre kunne møte brukernes behov med den nye løsningen. De viktigste brukeroppgavene på nettstedet var å finne informasjon om medlemskap, fordeler og forkjøpsrett. Vi utarbeidet en løsning som er både enkel og oversiktlig i bruk og enkel å vedlikeholde for kunden.

Vestbo ønskte også å få konkretisert den visuelle identiteten i en designmanual for å kommunisere på en tydeligere og mer konsekvent måte.

Prosessen

Vi gikk grundig til verks og kartla brukermønstre og trafikk på den eksisterende løsningen. Vi satte oss tydelige mål basert på analyse av brukeroppgaver og forretningsmål.

Vi utviklet det nye nettstedet med fokus på en forenklet kommunikasjon mot både potensielt nye og eksisterende medlemmer. I tillegg ble det lagt til rette for at kunden selv kunne legge ut nye boligprosjekter og artikler raskt og enkelt.

Resultatet

Resultatet ble en side som er betydelig enklere å vedlikeholde og oppdatere, og ikke minst; en mer sømløs og intuitiv brukerreise for Vestbos brukere og medlemmer.

Få en time gratis og uforpliktende rådgivning.

Fortell oss litt om prosjektet ditt, så kommer vi tilbake til deg.