Frydenbø

Web // utvikling // SEO

På lik linje med andre bransjer endres også kjøpemønsteret for bilbransjen. For å imøtekomme konkurransen ønsket Frydenbø en løsning som gjør bilhandelen til en heldigital opplevelse på nett.  

Oppgaven

Frydenbø ønsket en helhetlig kundereise for Volvos kampanjemodeller på nett. Det var viktig at den potensielle kunden enkelt kunne tilpasse og skreddersy sin Volvo og velge mellom ulike finanseringsløsninger. Fokuset var på å lage en sømløs og konverterende brukeropplevelse.

Prosessen

Det ble utført en kartleggingsprosess for å få bedre innsikt i hvilken informasjon som er viktig å kommunisere overfor brukerne i salgsøyeblikket. Bilene har mange konfigurasjonsmuligheter, og målet var å kommunisere verdien i de ulike kampanjepakkene slik at det blir enkelt for brukeren å forstå og sammenligne de ulike konfigurasjonene.

I tillegg til å skape en knallgod brukeropplevelse, var det også viktig å skape en sømløs opplevelse hvor bilens konfigurasjon automatisk ble oppdatert under konfigurasjonen. Det var også fokus på de forskjellige finansieringsløsningene med mål om å gjøre de enkelt forståelige.

Resultatet

Prosjektet resulterte i en fleksibel konfigurator som enkelt kan tilpasses etter behov, både med tanke på konfigurasjon av bil, finansiering samt markedsføring. Løsningen har videre vektlagt søkemotoroptimalisering med rich markup og strukturerte data for bedre synlighet i organisk søk.

Som alle våre prosjekter kjører løsningen på servere med 3 separate miljøer for enkel videreutvikling uten at å risikere unødig nedetid. 

Få en time gratis og uforpliktende rådgivning.

Fortell oss litt om prosjektet ditt, så kommer vi tilbake til deg.