Inbound // web
Arvato skulle lansere en ny kampanje i Norge for å promotere purretjenesten deres. De trengte en plan for segmentering og sprednging av budskapet i tillegg til en konverterende landingsside.
Oppgaven
Arvato ville gro listen sin med kvalifiserte leads. De trengte relevant trafikk som de kunne sende til en landingsside der man kunne legge igjen kontaktdetaljer for så å laste ned en guide som omhandlet hvordan man kunne forbedre purrreprosessen. Målgruppen var befant seg i en ganske smal nisje med andre ord.
Prosessen
Vi satte opp kundesegmenter for Facebook, LinkedIn og Display og utformet annonser for samtlige kanaler. Vi utformet også en landingsside med integrasjon mot markedsautomasjonsplattformen Marketo, slik at leads fra landingssiden gikk direkte inn i databasen for videre oppfølging.
Resultatet
Vi fikk spisset budskapet inn mot en ekstremt definert målgruppe og ledet de inn på en landingsside som kun hadde ett formål: å konvertere og skaffe leads inn i Marketo samtidig som den potensielle kunden fikk et nyttig verktøy til bruk i det daglige arbeidet.