Frydenbø

Frydenbø 

Vi gjorde bilhandelen til en heldigital opplevelse på nett. 

Vår rolle

Utvikling av nettsted, kundereise, søkemotoroptimalisering 

Teknologi

WordPress 

En helhetlig kundereise 

Frydenbø ønsket en helhetlig kundereise for Volvos kampanjemodeller på nett. Det var viktig at den potensielle kunden enkelt kunne tilpasse og skreddersy sin Volvo og velge mellom ulike finanseringsløsninger. Fokuset var på å lage en sømløs og konverterende brukeropplevelse. 

Det ble utført en kartleggingsprosess for å få bedre innsikt i hvilken informasjon som er viktig å kommunisere overfor brukerne i salgsøyeblikket. Bilene har mange konfigurasjonsmuligheter, og målet var å kommunisere verdien i de ulike kampanjepakkene slik at det blir enkelt for brukeren å forstå og sammenligne de ulike konfigurasjonene.

I tillegg til å skape en knallgod brukeropplevelse, var det også viktig å skape en sømløs opplevelse hvor bilens konfigurasjon automatisk ble oppdatert under konfigurasjonen. Det var også fokus på de forskjellige finansieringsløsningene med mål om å gjøre de enkelt forståelige.

Prosjektet resulterte i en fleksibel konfigurator som enkelt kan tilpasses etter behov, både med tanke på konfigurasjon av bil, finansiering samt markedsføring. Løsningen har videre vektlagt søkemotoroptimalisering med rich markup og strukturerte data for bedre synlighet i organisk søk.

Som alle våre prosjekter kjører løsningen på servere med 3 separate miljøer for enkel videreutvikling uten at å risikere unødig nedetid. 

Dele (Bildeleringen)
Identitet, web, markedsføring

Baker Brun 
Web, grafisk design, SEO